تاريخ : دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب:, | | نویسنده : anonymous
تاريخ : دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب:, | | نویسنده : anonymous
تاريخ : دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب:, | | نویسنده : anonymous

سایتی بسیار کاربردی برای پی بردن به عبارات مخففی که خیلی از آنها ناشناس هستند و روی اجناس ، پوشاک و لوازم الکترونیکی درج شده اند.به عنوان مثال علامت PRC نشاندهنده ساخت کشور سازنده یعنی چین می باشد

www.mokhafaf.com

 

javahermarket



تاريخ : چهار شنبه 25 بهمن 1391برچسب:, | | نویسنده : anonymous
تاريخ : چهار شنبه 25 بهمن 1391برچسب:, | | نویسنده : anonymous

tooth pain

 

اگر دچار درد دندان شدید بهترین و ساده ترین کار چیست؟

همیشه و عاقلانه ترین کار مراجعه به دندانپزشک است ولی اگر دندانپزشک در دسترس نیست مطابق دستورات ساده زیر عمل کرد.

*اگر درد دندان با نوشیدنی یا غذای سرد یا گرم شروع می شود راحت ترین کار پر کردن سوراخ دندان با ماده ای عایق است در دسترس ترین ماده می تواند آدامس یا تکه های کوچک زر ورق یا فویل آلومینیومی نازک باشد.

*اگر درد خود بخود شروع شده ابتدا یک عدد قرص استامینوفن کدیین میل نمایید اگر بهبودی حاصل نشد یک قرص استامینوفن کدیین با یک قرص   ایبو بروفن 400میلی گرمی میل نمایید اگر بازم خوب نشد از آمپول دگزامتازون استفاده نمایید.اگر هیچکدام از این داروها در دسترس نبود می توان از یکی از داروهای زیر هم استفاده کرد که در کاهش درد می تواند موثر باشد:مفنامیک اسید – ایندومتاسین – دیکلوفناک  

 اگر در ناحیه دندان دردناک ورم هم وجود داشته باشد باید علاوه بر داروهای فوق از یک آنتی بیوتیک مثل کپسول آموکسی سیلین ۵۰۰ میلی گرمی(۸ساعت یک کپسول) یا سفالکسین ۵۰۰ میلی گرمی(هر ۶ ساعت یک کپسول) نیز استفاده کرد

اگر هیچ دارویی در دسترس نیست می توان روی سوراخ دندان یکی از مواد وگیاهان دارویی زیر گذاشت: میخک – سیر – چای خشک – خمیر دندان(بهتر است که وقتی از این موارد استفاده می شود روی دندان از لثه بیرون دندان تا لثه قسمت زبانی دندان با یک تکه پوشش محافظ مثلا یک تکه کاغذ پوشانده شود تا دارو در دهان پخش نشود واثر آن بیشتر شود )

*با توجه به اینکه موقع خواب درد دندان بیشتر می شود برای کاهش فشار خون ناحیه سر و کاهش درد دندان از بالش های بیشتر استفاده کنید تا سر کمی بالاتر ازبقیه بدن قرار گیرد.

*یاد آوری*استفاده از دارو های فوق فقط برای افراد بالای ۱۲ سال مجاز است و خانم های باردار نیز نباید از داروهای ذکر شده استفاده نمایند و حتما باید به دندانپزشک مراجعه نمایند.

http://www.drdgholami.blogfa.com

javahermarket



تاريخ : دو شنبه 23 بهمن 1391برچسب:, | | نویسنده : anonymous

این دفترچه به شکل نانچیکو طراحی شده و مناسب رزمی کاران یا ورزش دوستان می باشد

http://store.yankodesign.com/media/catalog/product/cache/1/image/600x/602f0fa2c1f0d1ba5e241f914e856ff9/n/u/nunchucks03_web.jpg

javahermarket



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 23 بهمن 1391برچسب:, | | نویسنده : anonymous

نسل بعدی لپ تاپ با طراحی منعطف دارای ضخامت 4 میلی متر و از نسل جدید باتری و تکنولوژی های جدید بهره می برد

 

 

 

javahermarket



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 23 بهمن 1391برچسب:, | | نویسنده : anonymous
تاريخ : دو شنبه 23 بهمن 1391برچسب:, | | نویسنده : anonymous

تعریف

به زبان ساده، شوره، قطعات مرده پوست سر است که مکرّراً ریزش می کند. بسیاری از افراد در دوره های مختلف زندگی – و به ویژه در دوران بلوغ، نوجوانی و اوایل جوانی – به این مشکل مبتلا می شوند. خارش مکرّر سر که اغلب در همراهی با شوره سر دیده می شود؛ منظره نازیبای پوسته های کرم رنگ روی سرشانه ها و اطراف گوش ها و بالش ها و … خاطره ناخوشایند بسیاری از ما از این مشکل است که مراجعات مکرّر و اغلب بی حاصل پزشکی و هزینه سنگین و بی نتیجه، آن را کامل می کنند. گاهی پوست نقاطی مثل اطراف گوش نسبت به این شوره ها حسّاس است و قرمزی و خارش و التهاب این نواحی به تابلوی بیماری افزوده می شود. گاهی هم خود پوست سر دچار التهاب و قرمزی و خارش شدید است که با اندک تحریک یا برس زدن، دچار خونریزی می شود و بیمار را به درد سر مضاعفی مبتلا می کند.

شوره سر در ویکی پدیا : en.wikipedia.org/wiki/Dandruff

 

علل ایجاد کننده شوره سر از منظر طبّ جدید

شاید مهمترین تئوری مطرح شده در مورد علّت ایجادکننده شوره سر در طبّ جدید آن است که نوعی قارچ به نام «مالاسزیا گلوبوسا» که روی پوست سر زندگی می کند باعث ایجاد این مشکل است. امّا با توجّه به این که این قارچ روی پوست سر همه ما وجود دارد لابد علّتی باعث می شود که فقط بعضی از ما، آن هم در دوره های خاصّی از زندگی دچار مشکل شویم. علّت های احتمالی که برای این قضیه شمرده شده اند عبارتند از:

عدم تعادل هورمونی؛ تعرق بیش از اندازه؛ واکنش های آلرژیک؛ بهداشت ناکافی؛ تغذیه و سطح سلامت ضعیف؛ کمبود خواب؛ ارث؛ شستن و خشک کردن نادرست موها؛ استفاده از کلاه های تنگ و چسبان؛ استفاده مکرر از محصولات آرایشی مو (مانند: ژل، موس، رنگ مو، فر)؛ هوای سرد؛ آب و هوای خشک؛ گرمای بیش از اندازه و ….

نکته: هر چند اعتقاد بر این است که شوره به دلیل خشکی پوست سر ایجاد می شود، اما بسیاری از افرادی که موهای چرب دارند نیز دچار این عارضه می شوند.

 

درمان به شیوه طبّ جدید

به این جمله دقّت کنید: «متاسّفانه هیچ گونه درمان قطعی برای از بین بردن شوره وجود ندارد؛ شوره سر ممکن است با استفاده از نوعی داروی خاص برای مدتی قطع شود اما مجدّدا شروع می شود.»

این خلاصه آن چیزی است که طبّ جدید در مورد درمان شوره بیان می دارد. پس از این جمله ناامید کننده؛ درمان های کم تأثیر و موقّتی هم برای این مشکل بیان می شوند تا بیماری تنها «تحت کنترل» بماند تا وقتی که اوضاع خودش رو به راه شود؛ از جمله:

۱- روزی ۲ بار موها را با شامپوی معمولی بشویید. برای این کار از شامپوی قوی استفاده نکنید که پوست را خشک و شوره را زیاد می کند.

۲- اگر با اقدام فوق به نتیجه ای نرسیدید به سراغ شامپوهای ضدّ شوره بروید. روش انتخاب شامپوی ضدّ شوره هم عمدتاً بر اساس آزمون و خطاست یعنی آن قدر شامپوی خود را عوض می کنید تا یکی از آنها به سر شما بسازد! شامپوی ضدّ شوره هم روزی ۲ بار استفاده می شود و البتّه این شامپوی که به شما ساخته را نیز بهتر است بعد از مدّتی عوض کنید و به سراغ شامپوی دیگری بروید تا پوستتان به آن عادت نکند.

۳- اگر تا اینجا به نتیجه خاصّی نرسیده اید می توانید یک نوبت از پزشک محترم متخصّص پوست بگیرید و وارد مرحله دشوار بعدی شوید.

 

عوارض شامپوهای ضدّ شوره

۱- اگر شما روزی ۲ بار بخواهید با آب خالی هم پوست سر خود را بشویید، موهایتان ممکن است به تدریج دچار مشکلات عدیده ای مثل خشکی، ریزش و امثال آنها شوند چه برسد که این کار را با یک شامپوی مملوّ از موادّ شیمیایی مختلف انجام دهید؛ بنابراین اساساً این گونه درمان ها را نمی توان درمانی منطقی دانست.

۲- علاوه بر تمام موادّ شیمیایی تحریک کننده و مضرّ موجود در همه شامپوها – که باعث شده است اساساً از نظر ما استفاده از هر شامپویی با هر فرمولاسیونی برای موها نامطلوب باشد – بسیاری از شامپوهای ضدّ شوره محتوی «ایمیونوتوکسیگنت» و «نوروتوکسیگنت» هستند که عملکردی شبیه سولفید دارند و به همین دلیل اگر بلعیده شوند می توانند باعث بروز نقص در ارگان های حیاتی بدن شوند. طبیعی است که تماس این مواد با پوست سر هم – به ویژه پوست سری که به واسطه شوره شدید ملتهب شده است – می تواند حدّاقلّی از جذب آنها به داخل بدن را به دنبال داشته باشد.

۳- علاوه بر این ها، شامپوهای ضدّ شوره معمولاً حاوی موادّ سرطان زایی از جمله PVP و فرمالدئید(HCHO) هم هستند.

دیدگاه منطقی طبّ سنّتی به مسأله شوره سر

در طبّ سنّتی به مسأله شوره سر به عنوان مشکلی بیرونی نگاه نمی شود. شاید مهمترین دلیل توانایی روش های طبّ سنّتی در درمان شوره سر هم همین تفاوت دیدگاه باشد. در طبّ سنّتی، شوره سر – به مانند بسیاری دیگر از مشکلات پوستی از جمله کهیر، اگزما، جوش غرور و … – حاصل عدم تعادل کبدی و عدم توانایی این عضو حیاتی برای تجزیه تحلیل و دفع موادّ نامطلوب و اضافی بدن از راه های معمول و منطقی است. به این ترتیب این موادّ دفعی انباشته شده، برای خروج از بدن به سمت راه های غیر معمول سوق داده می شوند. یکی از راه های جایگزین در این موارد، پوست است که بسته به نوع مادّه دفعی، بروز مشکلات مختلفی از جمله همین شوره سر در آن مورد انتظار خواهد بود. بنابراین شوره سر یک مادّه دفعی بدن است که کبد به هر دلیل نتوانسته است آن را به روش معمول بیرون بریزد و به همین جهت متوسّل به یک راه غیر عادّی – یعنی دفع مادّه از راه پوست سر – شده است. اساس تمام روش های پیشگیرانه و درمانی طبّ قدیم برای درمان شوره سر همین تئوری ساده است.

 

پس تکلیف این قارچ ها چه می شود؟

شاید بپرسید که با این حساب، کشفیات تقریباً قاطع دانشمندان در مورد نقش قارچ هایی که روی پوست سر زندگی می کنند چگونه توجیه می شود؟ پاسخ این سؤال ساده است و در ابتدای بحث به آن اشاره شد. اگر این قارچ ها را به عنوان علّت ایجاد شوره سر بپذیریم تکلیف این همه آدم که این قارچ ها را دارند ولی شوره سر ندارند چه می شود؟ بنابراین باید پذیرفت که نقش این قارچ ها حدّاکثر به عنوان یک عامل فرعی قابل پذیرش است؛ به این معنا که اگر به واسطه مشکلات کبدی، در پوست سر زمینه مساعد فراهم آید این قارچ ها هم اعمال شیطنت آمیز خود را شروع می کنند و اگر مشکل اصلی برطرف شود، این قارچ ها هم سر جای خود خواهند نشست. با این دیدگاه، عملاً تناقضی بین نظریات طبّ قدیم و جدید به وجود نمی آید. اگر چه بنده اعتقاد و اصرار به ضرورت همیشگی تطابق نظرات طبّ جدید و قدیم ندارم. یک نکته جالب هم این است که بعضی از مسائلی که به عنوان عامل زمینه ساز فعّالیت قارچها ذکر شد؛ مشکلاتی هستند که باعث ایجاد مشکل در کارکرد کبد یا نتیجه آن هستند(ازجمله کم خوابی، تغذیه نامناسب، آلرژی ها و ….)

 

اصول درمانی شوره سر به شیوه طبّ سنّتی

چنانکه گفتیم هدف گیری اصلی در درمان شوره سر، اصلاح کارکرد کبد است و نه محو سریع شوره ها تا به این ترتیب یک درمان ماندگار برای بیمار فراهم شود؛ بنابراین:

۱- حتماً و حتماً و حتماً اگر یبوست دارید آن را درمان کنید. درمان یبوست گاهی به تنهایی برای درمان شوره سر کفایت می کند. در این بین مصرف خاکشی با توجّه به اثر بسیار خوبی که در فعّال سازی کبد دارد مطلوب است؛ به این ترتیب که روزی ۲-۱ بار و هر بار یک قاشق مربّاخوری خاکشی را در یک استکان آب جوش به اندازه ۵-۴ قُل به آرامی جوشانده و میل کنید. اگر احیاناً یبوست شدید بود و با خاکشی به نتیجه نرسیدید به سراغ روش های دیگر بروید.

۲- از مصرف هرگونه موادّ غذایی که باعث اختلال عملکرد کبد می شود پرهیز کنید. در این میان به ویژه بر انواع فست فودها و غذاهای آماده، سرخ کردنی ها، آجیل های بوداده، انواع نوشابه ها و شیرینی ها و شکلات های مصنوعی، قند و شکر، سس های کارخانه ای و …. تأکید می کنم.

۳- با نظر پزشک معالج خود و در صورتی که نیاز به حجامت دارید؛ حتماً آن را انجام دهید. این کار به ویژه در بیمارانی که خارش و التهاب سر شدید دارند توصیه می شود.

۴- برای چند ماه از داروهای فعّال کننده کبد استفاده کنید. راحت ترین و عمومی ترین راه برای این کار آن است که عرق کاسنی و شاهتره را به مقدار مساوی مخلوط و روزی ۳-۲ استکان میل کنید. سایر داروها را با مشورت با پزشک مجرّب فرا بگیرید. در درمان شوره بسته به وضعیت جسمانی بیمار، معمولا بهتر است کمی غلبه با داروهای خنک باشد.

۵- آب عسل یکی از بهترین فعّال کننده های کبد است. در هر لیوان آب، یک تا یک و نیم قاشق عسل حل کرده کمی آب لیموترش تازه به آن اضافه کنید و روزی ۳-۲ لیوان، خنک و جرعه جرعه بنوشید.

۶- شاید کمتر چیزی به اندازه استرس، کارکرد کبد را تحت تأثیر قرار دهد. لذا همزمان با درمان شوره سر به فکر ایجاد آرامش روانی برای خود نیز باشید.

۷- افزایش سهم مصرف غذاهای گیاهی – به ویژه غذاهای خام گیاهی – تأثیری بسیار عالی در افزایش کارکرد کبد خواهد داشت.

۸- انجام حدّاقل ورزش روزانه با بهبود عملکرد کبد و خونرسانی به پوست سر در بهبود شوره نقش مؤثّری خواهد داشت.

۹- سعی کنید حتّی المقدور از صابون های طبیعی و سنّتی برای شستشوی سر استفاده کنید.

۱۰- مصرف جوانه گندم – به صورت تازه یا پودر شده – هم به همه بیماران توصیه می شود.

 

درمان های موضعی

با انجام اقدامات فوق الذّکر معمولاً شوره سر به طور ریشه ای درمان خواهد شد؛ امّا از آنجا که اغلب بیماران ترجیح می دهند هر چه سریع تر، ظاهر ناخوشایند موها و خارش آنها را درمان کنند چند راه ساده و در عین حال مؤثّر برای درمان سریع این مشکلات پیشنهاد می کنیم:

۱- یک قاشق مربّاخوری حنا را در نصف استکان روغن زیتون تصفیه نشده حل کرده؛ هفته ای یکی دو بار آن را کاملا روی پوست سر ماساژ دهید و روی آن را با پلاستیک پوشانده بعد از ۵-۴ ساعت دوش بگیرید. با توجّه به مخلوط شدن حنا با روغن می توانید مطمئن باشید که این کار باعث تغییر رنگ موهای شما نخواهد شد.

۲- انواع موادّ اسیدی طبیعی می توانند شوره سر را از بین ببرند. ساده ترین راه آن است که برای مدّتی، یک ساعت قبل از استحمام، بن موها را با سرکه(به تنهایی یا با کمی آب) یا آبغوره(و به خصوص لِرت آبغوره یعنی همان مادّه لزجی که در شیشه های آبغوره ته نشین می شود) ماساژ داده روی آن را با پلاستیک بپوشانید.

۳-  قاشق غذاخوری آرد گندم و یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را در نصف استکان روغن زیتون تصفیه نشده حل کرده به همان شیوه فوق عمل کنید.

۴- دو قاشق غذاخوری آب پیاز، سفیده یک عدد تخم مرغ و دو سه قاشق غذاخوری روغن زیتون تصفیه نشده را با هم مخلوط نموده شب روی پوست سر مالیده صبح بشویید. این نسخه مشکل و بدبو! برای درمان شوره های مقاوم به درمان توصیه می شود و معمولاً در عرض چند شب، مشکل را حل می کند.

۵- اگر خارش و التهاب پوست سر زیاد است می توانید برای مدّتی از شستشوی سر با سدر بهره بگیرید. را بهتر آن است که ۵۰ گرم گل خطمی را با ۲ لیوان آب به آرامی حدود نیم ساعت بجوشانید و سپس صاف کنید. مایع باقیمانده را با شامپوی خود مخلوط کنید.(مهم نیست که از چه شامپویی استفاده می کنید.) هر بار که حمام می روید شامپو را کاملاً تکان دهید تا با این آب مخلوط شود و سپس شامپو کنید. این کار علاوه بر نرم کردن موها اثر خوبی در کاهش شوره ها و خارش و التهاب آنها دارد. توجّه داشته باشید که عصاره گل خطمی حتما باید با شامپو مخلوط شود و در غیر این صورت خیلی سریع فاسد خواهد شد.

ماساژ روزانه پوست سررا با حرکت چرخشی انگشتان دست خود بصورت روزانه انجام دهید، با این کار گردش خون در موهای شما افزایش می یابد که به افزایش طول موکمک می کند.

همچنین حنا دارای آنتی بیوتیک است که در از بین بردن شوره سر موثر است. شما می توانید یک قاشق آب لیمو یا سرکه به آن اضافه کنید.

اگر شوره سر تان ازبین نمی رود، باید با یک پزشک مشورت کنید، ودرنهایت نسخه آخربرای از بین بردن شوره سر،سیراست.

سیربهترین درمان برای شوره سر است، به این ترتیب که سیررا خرد کرده، سپس آن را با الکل سفید در یک بطری بسته قرار داده، بگذارید به مدت ده روزبماند سپس آن را صاف کنید، ودوباردرروز برای ماساژ پوست سر خود ازآن استفاده کنید.

 

 

سایر راهکارها

اقداماتی که در ادامه می آیند می توانند به عنوان راهکارهای کمکی مدّ نظر قرار گیرند:

* به اندازه کافی بخوابید.

* اگر پوست سر خارش زیادی داشت، هرگز آنرا با ناخن نخارانید چرا که این کار ممکن است باعث ایجاد عفونت گردد؛ برای این کار از نوک انگشتان خود برای این کار استفاده کنید.

* روزهایی که هوا خیلی سرد است، باد شدید می وزد و یا آفتابی شدید است؛ اگر می خواهید برای مدت زمان طولانی در فضای آزاد باقی بمانید، کلاه نرم و راحتی به سر بگذارید.

* مصرف رنگ مو و محصولات حالت دهنده مو به خصوص آنهایی که حاوی الکل هستند را به حدّاقل برسانید

http://reikividya.blogfa.com

javahermarket



تاريخ : دو شنبه 23 بهمن 1391برچسب:, | | نویسنده : anonymous

اگر در فیس بوک به دنبال کسانی هستید که به آنها درخواست دوستی داده اید و به هر دلیلی با جواب مثبت آنها روبرو نشده اید و اگر به دلیل درخواست زیاد از سوی فیس بوک بلوکه شده اید و حال به دنبال لغو درخواست هستید چاره کار استفاده از سایت : andromeda.nitc.ac.in/~ritesh/fbpending/index.php می باشد به راحتی و با سه گام به هدفتان می رسید

نحوه استفاده در عکس توضیح داده شده است

javahermarket



تاريخ : دو شنبه 23 بهمن 1391برچسب:, | | نویسنده : anonymous

حلقه ای طراحی شده که علاوه بر زیبایی نمایش زمان را نیز بر عهده دارد

javahermarket



تاريخ : شنبه 21 بهمن 1391برچسب:, | | نویسنده : anonymous


روزگاری که دینتان: پول، قبله‌گاهتان: زنان و کاسبانتان: رباخوار می‌شوند


غربت چیست؟ پیامبر(ص) فرمود: «اسلام غریب ظهور کرد و در آخرالزّمان نیز غریب خواهد شد. چه بسیارند مسلمانان که از اسلام جز پوسته‌ای وارونه بر خویش ندارند.»
از علی(ع) پرسیده شد: آن زمان چه زمانی است؟ پاسخ گفته شد: «زمانی است که پست‌فطرتان همه جا را پر می‌کنند؛ بزرگواران کمیاب می‌شوند؛ روزگاری است که پادشاهان چون درّندگان، تهیدستان، طعمه آنانند؛ راستی غارت می‌شود و دروغ، فراوان می‌گردد. مردمانشان با زبان، تظاهر به دوستی دارند؛ امّا در دل، دشمن هستند. گناه همه جا را فرا می‌گیرد و علنی به گناه افتخار می‌کنند و اسلام را چون پوستینی واژگونه می‌پوشند.»

احادیث بی‌شماری از پیامبر اکرم(ص) در جلد 22 «بحارالانوار»، صفحه 453 و «کنزالاعمال» درباره روزگار غربت اسلام در آخرالزّمان از شیعه و اهل‌سنّت نقل شده که در اینجا به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

شخصیّت‌های بزرگ، حیله‌گر خوانده می‌شوند.
«روزگاری خواهد آمد که دین خدا تکّه تکّه خواهد شد. سنّت من در نزد آنان بدعت و بدعت در نزد آنان سنّت باشد، شخصیّت‌های بزرگ در نزد آنها حیله‌گر خوانده می‌شوند و اشخاص حیله‌گر در نزد مردم، با شخصیّت و وزین خوانده شوند.
مؤمن در نزد آنان حقیر و بی‌مقدار می‌شود و فاسق به پیش آنها محترم و ارجمند باشد، کودکانشان پلید و گستاخ و بی‌ادب و زنانشان بی‌باک و بی‌شرم و بی‌حیا شوند، پناه بردن به آنها خواری و اعتماد به آنان ذلّت و درخواست چیزی از آنها نمودن، جامه درویشی به تن کردن و مایه بیچارگی و ننگ است.
در آن هنگام خداوند، آنان را از باران به هنگام، محروم سازد و در وقت نامناسب، بر آنها ببارد.»

اگر در جمع آنها باشی به تو دروغ گویند.
«زمانی بر مردم بیاید که چهره‌هایشان، چهره‌های آدمیان ولی دل‌هایشان، دل‌های شیاطین باشد، به‌سان گرگان درّنده، خونریز باشند. از منکرات اجتناب نکنند، پیوسته به کارهای ناپسند خویش ادامه دهند، اگر در جمع آنها باشی به تو دروغ‌گویند و اگر خبری برایشان بازگویی تو را دروغ‌گویی شناسند و چون از آنها غایب باشی، غیبتت کنند. افراد بد، بر آنان مسلّط شود که آنان را به انواع عذاب معذّب دارند، نیکانشان دعا کنند ولی اجابت نشود.»




شکم‌هاشان خدایان آنها و زنانشان قبله‌گاهشان و پولشان دینشان
در جایی دیگر رسول خدا(ص) فرمود: «زمانی بر مردم بیاید که شکم‌هاشان، خدایان آنها شود و زنانشان، قبله‌گاهشان و پولشان، دینشان شود و کالاهای دنیوی را مایه شرف، اعتبار و ارزش خویش دانند.
از ایمان جز نامی و از اسلام جز آثاری و از قرآن جز درس نماند. ساختمان‌های مسجدهایشان آباد باشد؛ ولی دل‌هایشان از جهت هدایت خدا خراب شود.
در آن روزگار است که خداوند، آنها را به چهار بلا مبتلا سازد. نخست: تجاوز به ناموسشان؛ دوم: هتک حرمت از ناحیه زورمندان و ثروتمندانشان؛ سوم: خشکسالی؛ چهارم: ظلم و ستم از جانب زمامداران و قاضیان.
اصحاب از سخنان آن حضرت سخت به شگفت آمدند و گفتند: یا رسول الله! مگر آنها بت‌پرست هستند؟ پیامبر(ص) فرمود: «آری، هر پول و درهمی به نزد آنها بتی است که در حدّ پرستش به آن تعلّق خاطر دارند.
آن‌چنان از علما بگریزند که گوسفند از گرگ گریزد.»
از پیامبر خدا(ص) در منابع شیعه و اهل تسنّن روایت شده است که در جایی دیگر فرمود:
«روزگاری بیاید که مردمشان آن‌چنان از علما بگریزند که گوسفند از گرگ گریزد. در آن هنگام، خداوند آنها را به سه بلا دچار سازد: نخست آنکه برکت از مالشان بگیرد؛ دوم: ستمگران را بر آنها مسلّط سازد و سوم آنکه بی‌ایمان از دنیا بروند.»
یکی از اصحاب از پیامبر(ص) پرسید: یا رسول‌الله! دین مردمشان چگونه خواهد بود؟
پیامبر(ص) فرمود: «زمانی بر مردم بیاید که هر کس دین خویش را به سختی حفظ کند. دینداری‌شان به‌سان کسی ماند که آتش در دست خود نگه دارد.»

از قرآن جز رسم الخطّی و از اسلام جز نامی برای مسلمانان نماند.
در جایی دیگر پیامبر(ص) فرمود: «زمانی برسد که از قرآن، جز رسم الخطّی و از اسلام، جز نامی برای مسلمانان نماند، آنچنان‌که گروهی در جهان به دین خدا خوانده شوند در حالی‌که همین گروه از هر کسی از اسلام دورتر باشند. مسجدهاشان از حیث ساختمان، آباد ولی از نظر هدایت، خراب باشد.
در میان مردمانشان قرآن و اهل آن در اقلّیت باشند. مؤمنانشان در میان مردم باشند؛ ولی در میان آنها نباشند، با مردم باشند؛ ولی به راستی با مردم نباشند، زیرا هدایت با ضلالت همراه نیست گرچه در کنار یکدیگر باشند.»


به اندک نانی پیش هر کسی کرنش کنند
پیامبر(ص) در اواخر عمر خود اصحاب را جمع کردند و فرمودند: «زمانی بر مردم بیاید که اخلاق انسانی از آنان رخت بربندد؛ چنانکه اگر نام یکی را بشنوی به از آن بود که آن را ببینی یا اگر او را ببینی به از آن است که او را بیازمایی. چون او را بیازمایی، حالاتی زشت و ناروا در او مشاهده کنی.
دینشان پول و قبله‌گاهشان زنانشان شود. برای رسیدن به اندک نانی پیش هر کسی کرنش کنند نه خود را در پناه اسلام دانند و نه به کیش نصرانی زندگی کنند. بازرگانان و کاسبانشان رباخوار و فریبکار و زنانشان خود را برای نامحرمان بیارایند. در آن هنگام اشرارشان بر آنها چیره گردند و هرچه دعا کنند به اجابت نرسد.»

آن‌چنان به قوانین اسلامی بی‌اعتنا شوند که ...
«روزگاری خواهد آمد که مردمانشان به پراکندگی مصمّم باشند و از هماهنگی و اتّفاق‌نظر و اتّحاد به دور شوند. آن‌چنان به قوانین اسلامی بی‌اعتنا بشوند که گویی آنان خود پیشوای قرآن بودند نه قرآن پیشوای آنها. از حق جز نامی نزد آنها نمانده باشد و از قرآن جز خط و ورقی نشناسند. بسا یکی در درس قرآن و تفسیر وارد شود، هنوز جا خوش نکرده از دین خارج شود و چون در آخرالزّمان دینتان دستخوش افکار گوناگون و روایات جدید شود، کمتر کسی از شماست که دینش را حفظ کند.»




هنگامی که معیشت جز با گناه تأمین نگردد
یکی از اصحاب از رسول خاتم(ص) پرسید، دین خدا چگونه خواهد شد؟
پیامبر(ص) فرمود: «زمانی بر مردم بیاید که هیچ دیندار، دینش برایش سالم نماند جز اینکه از قلّه کوهی بگریزد یا از سوراخی به سوراخ دیگر پناه برد چون روباه که با بچّه‌هایش چنین کند و این آخرالزّمان باشد.»

چون این وضع پیش آید عزب بودن و تجرّد حلال شود، در آن روزگار است که مرد به دست پدر و مادرش تباه و گمراه شود و اگر پدر و مادر نداشته باشد به دست زن و فرزندش و اگر زن و فرزند نداشته باشد، چه بسا هلاکت و تباهی‌اش به دست خویشان و همسایگانش باشد، که او را به تهیدستی و فقر سرزنش کنند و بترسانند و تکالیفی بر او نهند که وی از عهده آن بر نیاید تا گاهی که او به پرتگاه‌های هلاکت سقوط کند.

در آخرالزّمان فریب‌کارانی بیایند که حدیث‌هایینو و روایت‌هایی جدید از دین بر شما بخوانند
و نیز از خاتم الانبیاء(ص) روایت شده است که فرمود: «در آخرالزّمان دغل‌بازان و فریب‌کارانی بیایند که حدیث‌هایی نو و روایت‌هایی جدید از دین بر شما بخوانند، آن‌چنان که نه شما و نه پدرانتان چنین حدیث‌هایی نشنیده باشید. پس دوری گزینید از آنها. مبادا به دام تزویر و فریبشان بیفتید.»
از علیّ بن ابی طالب(ع) درباره آخرالزّمان پرسیده شد: آیا در آن زمان مؤمنانی وجود دارند؟ فرمود: «آری.» باز پرسیده شد: آیا از ایمان آنان بر اثر فتنه‌ها چیزی کاسته می‌شود؟ فرمود: «نه، مگر آن مقدار که قطرات باران از سنگ خارا بکاهد؛ امّا آنان در رنج به سر برند.»
امیرالمؤنین(ع) فرمود: «زمانی بر مردم بیاید که مقرّب نباشد جز به سخن‌چینی و جالب شمرده نشود جز به فاجر بودن و تحقیر نشوند جز افراد با انصاف، در آن زمان دستگیری مستمندان زیان به شمار آید و صله رحم لطف و بزرگواری به شمار آید.»
امام سجّاد(ع) فرمود: «چون خداوند می‌دانست در آخرالزّمان اهل فکر دقیق النّظر خواهند آمد، از این جهت قل هو الله احد و آیاتی از سوره حدید را نازل کرد.»

بر شما باد که همچون بادیه نشینان و زنان دینداری کنید
امام صادق(ع) فرمود: «چون قائم ما قیام کند خداوند آن‌چنان نیرویی به چشم و گوش پیروانش داده که به پیک و پیام‌آور نیازی نداشته باشند و به هر کجای جهان که باشند امام خود را ببینند و سخنش را بشنوند.»
پیامبر(ص) فرمود: «این دین مدام برپا خواهد ماند و گروهی از مسلمانان از آن دفاع کنند و در کنار آن بجنگند تا قیامت بر پا شود.» و فرمود: «در هر عصر و زمانی گروهی از امّتم مدافع احکام خدا باشند و از مخالفان باکی نداشته باشند.»
در جای دیگری فرمودند: «چون در آخرالزّمان دینتان دستخوش افکار گوناگون گردد، بر شما باد که همچون بادیه‌نشینان و زنان دینداری کنید که به دل‌هایشان دیندارند و دین آنها از آلایش به افکار مصون ماند.»
منبع :http://faribaa9999.blogfa.com

javahermarket



تاريخ : جمعه 20 بهمن 1391برچسب:, | | نویسنده : anonymous

قرار است این وبلاگ مکانی باشد برای به اشتراک گذاری اطلاعات .امید است که پایدار بماند و مقبول واقع شود

javahermarket



  • راه آینده
  • بامبی